داروخانه آنلاین دکتر اسماعیل زاده

تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین

جنسیت نوزاد درابتدا زمان برخورد اسپرم با تخمک درزمان بارداری مشخص می شود. تخمکهای زن از بابت ژنتیکی با کروموزوم x مشخص شده است و از سمت دیگر مردان میلیون ها اسپرم در زمان انزال تولید می کنند که تقریبا نیمی از اسپرم ها ممکن است با کروموزوم x مشخص شوند در صورتی که نیمی دیگر  حامل کروموزوم y می باشند. زمانی که اسپرم تخمک را بارور می کند حامل کروموزوم y باشد جنین احتمالا xy را که حامل پسربودن است به ارث می برد و اسپرمی که تخمک را بارور می کند حامل کروموزوم x باشد جنین احتمالا  xx که حامل دختربودن است را به ارث می برد.

 

جنسیت جنین در کدام هفته مشخص می شود

در زمان های گذشته برای مشخص شدن جنسیت فرزند تا زمان زایمان صبر می کردند , اما امروزه تکنولوژی و علم جدید و اختراع دستگاه سونوگرافی مادر خیلی سریع به جنسیت کودک خود پی می برد.اندام های جنسی خارجی نوزاد در 10 هفتگی در پسر و 12 هفتگی در دختر مشاهده می شود و در هفته 16 بارداری می توان جنسیت نوزاد را متوجه شد که البته بستگی به زمان قرارگیری جنین در رحم دارد.درهفته 16 تا19 جنسیت نوزاد و دست وپا ,تعداد انگشتان ,صورت و وضعیت لب ها , چشم , گوش , دیافگرام , ستون فقرات , کلیه ها , حفره های قلب جنین به طور کامل بررسی می شود.

تعیین کننده جنسیت مادر است یا پدر

متاسفانه امروزه خیلی از مناطق دنیا تصور این رادارند که مادر در تعیین جنسیت جنین تاثییر گذار است و به او نسبت دخترزا ویا پسر زا می دهند در صورتی که از نظر علمی درست نمی باشد.

تخمک زن حاوی کروموزوم x واسپرم مرد دارای کروموزوم x و y  است اگر اسپرمی که حاوی کروموزوم xاست به تخمک برسد فرمول xx تبدیل به جنین دختر می شود و اگرکروموزوم y به کروموزوم xتخمک برسد فرمول xy و جنین تبدیل به پسر می شود.

پس نتیجه بر آن است که تعیین جنسیت جنین به اسپرم مرد بستگی دارد نه زن.

 

عوامل موثر بر جنسیت جنین

جدا از نوع کروموزوم مرد عوامل مختلف دیگر در شکل گیری جنسیت جنین نقش دارد از جمله:محیط رحم....زمان لقاح...تغذیه صحیح

محیط رحم چه شرایطی باید داشته باشد

محیط رحم به طور نرمال اسیدی است که دارای PH  مناسب 3و4 می باشد و از رشد باکتری در این محیط جلوگیری می شود.اما PHاسپرم عدد 7و8 قلیایی است که به همین دلیل اسپرم هایی که حاوی کروموزوم y در محیط اسیدی رحم دوام کمی دارند و افرادی که به دنبال پسردارشدن هستند باید محیط رحم را قلیایی نگه دارند یعنی

PHکمتر از 7 اسیدی= دختردارشدن و PH بیشتر از 7 قلیلیی= پسردارشدن

Caption

 

تغذیه در زمان تعیین جنسیت دختر یا پسردارشدن

رژیم غذایی بستگی به محیط رحم دارد.هر چه محیط رحم قلیایی باشد احتمال زنده ماندن و فعالیت اسپرم y بیشتر می شود و مصرف مواد غذایی قلیایی امکان پسردارشدن را زیاد می کند و مصرف مواد غذایی که ترکیب اسیدی دارند به دخترشدن کمک بسیارزیادی می کند.

نتیجه بر این است که مواد غذایی که طبع گرمی دارند محیط رحم قلیایی می شود و مناسب برای پسردارشدن است و مواد غذایی که دارای طبع سرد هستند برای دکتر شدن مناسب می باشند.

بهترین رژیم غذایی مناسب پسردارشدن

مواد غذایی که محیط رحم را قلیایی می کند وبه پسردارشدن کمک بسیاری می کند  از جمله میوه  , سبزیجات , غلات صبحانه , آووکادو  , موز , هویچ , فلفل و بادام هندی و مصرف روغن گل مغربی و مصرف مکمل دارویی فولیک اسید از جمله موادی هستند که سرعت رسیدن اسپرم به تخمک را زیاد می کند و احتمال پسر دار شدن را زیاد می کند.

غذاهای ممنوعه در رژیم پسردارشدن

برای پسردارشدن باید از مصرف یکسری مواد غذایی خودداری کرد از جمله کلسیم , لبنیات , منیزیوم و مواد غذایی که محیط رحم را اسیدی می کنند

بهترین رژیم غذایی مناسب دختردارشدن

برای ایجاد یک محیط اسیدی مصرف مواد غذایی از جمله سبزیجات برگ سبز , ذرت عو میوه هایی مانند زغال اخته و در مواد غذایی ترکیباتی که حاوی منیزیوم هستند از جمله غلات , ماهی , گوشت بدون چربی , انواع مغزیجات و مصرف لبنیات از جمله شیر , کره , تخم مرغ و ماست احتمال دختر دارشدن را زیاد میکند.

غذاهای ممنوعه در رژیم دختردارشدن 

برای دختردارشدن باید از مصرف مواد غذایی شور , نشاسته , شکلات و در کل مواد غذایی که محیط رحم را قلیلیی می کند خودداری کنید.

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.